Sunday, February 11, 2018

ALFAFA DAN GOUT : BAGAIMANA ALFAFA MEMBANTU MENGURANGKAN GOUT??


Assalamualaikum.
.
Haii....Hari ni kak jie nak share tentang penyakit gout dan macam mana alfafa dapat membantu mengurangkan gout yang dialami. Kebiasaanya gout terjadi disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia adalah aras plasma urate atau dikenali sebagai asid urik yang melebihi 420 mol/L (7.0 md/dL), tetapi tidak semestinya jika paras asid urik tinggi didalam badan, seseorang itu akan mengidap gout. 
.
Hasil carian imej untuk GOUT
.
Kebiasaanya penyakit gout dihidapi oleh lelaki berbanding wanita. Jika ada pun, kemungkinan berlaku selepas seseorang itu mengalami menopaus. Penyakit gout adalah berpunca daripada pembentukan kristal-kristal asid urik di dalam cecair sendi. Apabila tahap asid urik dalam darah ini terus meningkat, sebahagian asid urik ini akan membentuk “kristal asid urik” pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi ini mengalami kesakitan, sendi sukar untuk digerakkan, pembengkakkan dan inflamasi.
.
Hasil carian imej untuk GOUT
.

BAGAIMANA ALFAFA MEMBANTU MENGURANGKAN GOUT .


Ramai yang tertanya-tanya macam mana ALFAFA dapat membantu gout kan??.. Meh kak jie nak share, ALFAFA berfungsi dengan membantu meneutralkan dan mengurangkan paras asid urik yang tinggi didalam darah. 
.
Alfafa juga mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi. Maka pengambilan alfafa mampu mengurangkan rasa sakit pada bahagian kaki dan tumit yang bengkak kerana serangan gout. Jadi alfafa adalah satu pilihan yang sangat baik untuk melegakan gout yang dialami oleh seseorang. (http://www.arthritis-relief-naturally.com/alfalfa-supplements.html)
.
Pengambilan alfalfa secara konsisten juga mampu mengurangkan serangan gout. Walaubagaimanapun, jika gout menyerang, dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor, mengambil ubat disamping meneruskan pengambilan Alfalfa.
.





0 comments:

Post a Comment