Wednesday, February 14, 2018

OMEGA GUARD : BAGAIMANA OMEGA BOLEH MEMBANTU PENYAKIT ASMA

ASSALAMUALAIKUM.
.
Hai uoolss.. Apa Khabar semua?. Harini kak jie nak share mengenai bagaiman omega-3 dapat membantu mengurangkan Asma. 
.
APA ITU ASMA??

Asma atau lelah adalah penyakit saluran pernafasan kronik yang melibatkan saluran udara yang membawa udara masuk dan keluar daripada paru-paru. Ia boleh menyebabkan kekejangan dada dan sesak nafas yang dikenali sebagai serangan atau episod asma. Gejala-gejala asma adalah batuk, kesukaran bernafas dan bunyi ronkus daripada dada. (Utusan Malaysia Online)

KEBAIKAN OMEGA-3 UNTUK ASMA

1. Bertindak sebagai anti radang : Membantu untuk kurangkan keradangan di saluran pernafasan.
2. Membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
Menurut (Live Strong), “Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers”.


Kebaikan OMEGA GUARD SHAKLEE


1) Minyak Ikan Berpekatan Tinggi
OmegaGuard™ membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).
2) Penyulingan Molekul Berganda
Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam OmegaGuard™ menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan cemar. Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.

3) Sahabat Laut
Diiktiraf oleh Friend of the Sea® untuk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar.


0 comments:

Post a Comment